Testimoni Shaklee Saya Pertama Kali Cuba Suplemen.

Published from Blogger Prime Android App
Gambaran tulang yang beralih akibat kemalanagan jalan raya. 


DERITA TULANG BELAKANG DISLOCATED SAAT MENGANDUNG ANAK PERTAMA. 




"Maaf puan, puan mungkin terpaksa di operate nanti,  bila nak bersalin.  Dan bila kandungan puan dah 5 bulan ke atas ,mungkin Puan tak boleh jalan atau bergerak, seperti ibu2 memgandung yang lain"
Hi hi


Panggg, terduduk membisu. Lidah kelu. Siapa sangka , exciden zaman belajar dulu, baru rasa efek sekarang. Tapi doktor sambung, 


 " Puan boleh bertahan jika puan amek #Kalsium dan suplemen untuk bantu support puan".



Tadi yang membisu terus bersuara. "suplemen macam mana tu doktor"  doktor : "Suplemen bantu lengkapkan zat nutrisi puan dan paling penting kalsium, support tulang puan tu"



Mata mula bersinar semula. Ada harapan cerah nie. Bila keluar dari bilik doktor, kami suami isteri bincang, nak amek suplemen apa?



Tipah nie dulu anti suplemen. Mindset, "cukuplah rajin makan buah, makan sayur dan makanan sunnah". Tak sedar diri,kurang cerdik. sebenarnya makanan sunnah tu pun suplemen.  aishhh nampak sangat buta suplemen kannn.



Masa tu kandungan baru 2 bulan dan Tipah dalam tempoh praktikal di Kilang proses  air alkali. So ,mula search dan cari suplemen terbaik seperti yang doktor katakan tu. Tanya kawan2, rakan office dan jiran2.



Ada yang suggest pelbagai suplemen. Tapi Tipah tak terus  beli dan amek , Kami bincang dulu suami isteri dan buat istikoroh. amboiiiii nak pilih suplemen jer punn istikoroh bagai!!



yerlahhhhh.


Sebab suplemen kan  bakal menjadi darah daging kita. Jadi darah yang akan mengalir dalam badan. Menjadi badan kita lebih sihat atau lebih merana. Nak nak lagi, tipah yang anti benor suplemen nie.



Disebabkan masalah tulang tipah nie, dan doktor syorkan, so paksa diri demi kandungan jugak. risau weiii, firstime mengandung.



Nak dijadikan cerita, satu hari kami suami isteri pegi buka puasa kat rumah jiran aka rumah kawan suami. Selesai makan, kami borak2 ,diangkat 1 cawan air susu. Salah satu cara Allah bagi petunjuk dan keyakinan.



"alamakkkk susu, telan jelah ,orang dah bancuh bagi" celoteh hati tipah. telan tanpa bernafas.😌 Jiran tu kongsi cerita, Dia kata, dia dulu amal susu nie masa mengandung, rasa lebih bertenaga dan kuat. 



Anak pun keluar kulit bersih , gebu dan kulit tahan elergik. Dia sambung lagi, amek set hamil nie boleh sambung bersalin dan menyusu, kalau tak habis boleh sambung makan lagi.



WoW, produk apa nie? Okey, Tipah pernah search jugak produk nie, nampak banyak testimoni, feedback positif. Cek produk dari mana, sape pengasas dia. Dan paling penting adakah halal dan toib.



Alhamdulillah. Lepas kami kaji sikit, doa mintak allah bagi keyakinan. alhamdulillah kami rasa berat untuk pilih suplemen itew. Sijil KKM di update setiap tahun. Produk 100% halal. Dan produk iteww dah lama di pasaran. 100 tahun, lama kott.



Kami buat keputusan beli 1 set basic hamil. Khas untuk masalah tipah. So total harga Rm400. Tanpa fikir harga suami belikan walaupun terpaksa guna saving. Demi kandungan Tipah dan Tipah sendiri.



Badan double penat, sebab ulang alik pergi praktikal dan buat final year projek di uitm dulu. Turun naik tangga, jalan ke fakulti ,naik kolej, fuhhhh penat weii. dengan masalah tulang belakang tipah tuuu.



Takde sape yang tahu. Dengan kekuatan yang Allah bagi, tipah teruskan selesai thesia tuuu sampai lah presentation. Alhamdulillah tipah dapat Supervisor tesis sangat baik dan seorang kawan yang sangat membantu. Dan tak lupa sahabat2 yang banyak membantu tipah.



Seperti ibu mengandung lain, cepat penat , kerap lapar, sakit sana sini, alhamdulillah Tipah wakti tu rasa ada kekuatan sangat besar. Tapi tipah tak tinggal suplemen. sebagai ikhtiar masalah tipah. 



Panjat tangga 5 tingkat jumpa supervisor setiap hari ,sebab nak tunjuk hasil penulisan ,tapi lepas dia tahu tipah pregnent, dia mintak email kan jer.😁 so, lepas dia cek, dia emailkan semula, perbetulkan. Sangat baik Allah hantar.



Tipah just habiskan penulisan dari bilik kolej. Tapi ada 1 kejadian setiap 1-2 pagi , badan oans berpeluh walaupun hujan sejuk. Mungkin pembawakan, so bangun pergi mandi, sambung buat penulisan. Hafapi sorang2, kadang tak kuat jugak. 😭



Alhamdulillah sebulan di kampus ,selesai presentation terus balik ke sisi suami, di langkawi. Sejak hari tu mula la ,search sikit kebaikan set hamil yang tipah amalkan nie. 


1. #OsteMatrix, pil kalsium , bagus untuk ibu hamil, dan untuk tulang belakang tipah tu kuat, mampat dan tak mudah rapuh . Anak menyerap kalsium dari ibu, so ,ibu kena amek lebih kuanti kalsium ketika hamil. Sape yang macam tipah, tak boleh telan susu bancuh tu, sangat digalakan amek kalsium bentuk pil nie. Mudah, senang telan. 


2. #Vita lea, multivitamin , kandungan zat besi yang membantu Hb jadi cantik. Bacaan Hb sangat penting ketika hamil. Jika Hb yang rendah ,boleh efek anak dalam kandungan. Ada orang terpaksa suntik cecair  zat besi ,sebab penyerapan zat besi ke dalam badan  sangat susah  dari makanan. Dan multivitamin nie, ada 41 jenis vitamin dan mineral. Lengakapkan zat yang mana yang tak cukup. Nak nak lagi yang tak boleh telan sayur, wajib amek nie.

3. #VitaminC , membantu penyerapan zat besi tadi lebih berkesan dan cepat. Amek bersama. Kuatkan imun badan ibu hamil tu, tak la kerap selsema dan demam. Bila amek vitamin c nie  jerawat pun tak mudah singgah dan menempel di kulit badan teruatamanya wajah. Dan ,insyaAllah anak pun kulit tahan dan tak mudah elergik. Anak yang lahir mempunyai imun badan yang kuat.

4. #Bcomplex, iaitu #asidFolik dan lengkap vitamin b. Zat yang sangat penting untuk pertumbuhan dan pembesaran anak dalam kandungan. Kekurangan asid folik boleh akibat anak cacat. So, sape nak jadi ibu, sila cakna bab nie. Kawen jer terus amal asid folik nie. Statistik menunjukkan , wanita yang kurang makan sayur, lebih tinggi dapat rahim lemah. Dan asid folik nie bantu kuatkan rahim. Dan , bcomplex nie merupakan vitamin anti stress.  😄 Bila mengandung, emosi tak stabil dan hormon pun tak stabil. Jadi, vitamin nie sangat membantu.

Alhamdulillah. tak disangka  kandungan tipah ke 5-9 bulan tiada masalah seperti yang doktor katakan. Ya , dulu tak boleh tidur baring sebab, tulang belakang rasa tercucuk2, just tidur mengiring. Alhamdulillah dengan kuasa Allah , tipah bersalin secara normal.
.
.

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah.

Sampai saat terakhir mengandung, Badan rasa bertenaga, kulit berseri, serius tak tipu. Dan pembukaan pun allah mudahkan. Dan selamat bersalin anak sulung Abdullah Amin. Di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Star Kedah. 



Sejak tu, jatuh cinta dengan produk #Shaklee yang always natural, berkesan dan selamat iteww. Dan terus sambung set bersalin dan menyusu shaklee. Moga dapat hadiah istimewa dari http://www.anakkuwira.com . 



Itulah ,kisah Produk pertama tipah dalam shaklee. Tak sangka ,disebabkan masalah tulang belakang tuuu, dan asbab anak, Allah lorongkan tipah untuk kongsikan kebaikan nie dengan orang ramai.



 Alhamdulillah. 


Produk baik, kesan bagus, selamat digunakan, kenapa nak rahsiakan. khennns. Ramai dah dapat shaklee effect yang sangat best termasuk sahabat kak tipah nie, Testimoni Shaklee . 



Tak baik sorok sorang2 sihat , sorang2 cantik. 😊 Dan suplemen nie perlu untuk orang yang perlu. 
wokeyy.😊




Ada kawan ,family atau kenalan yanga ada  Masalah macam kak tipah boleh roger kak tipah ya

👉http://wasap.my/+60169607699/NakTanyaShaklee


Atau boleh join ahli disini terus

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1172182


Salam Sayang Kerana Allah

Kak Tipah♥️ 



#shakleeKL #Shakleetriumph2023 #Shakleetrive2023
#logMegaShakle #TestimoniShaklee 








#MenulisDariHatiShaklee
#ShakleeEFFect
#SETHAMil
M

Comments

Popular posts from this blog

Ikhtiar Hamil dengan Coqtrol Plus .

Vitamin Untuk Wanita